Rehabilitacja – gdzie najszybciej uzyskasz fachową pomoc?

Ból pleców, kontuzje mięśni, kości i stawów, przewlekłe bóle głowy, ograniczona ruchomość po wypadku komunikacyjnym – to najczęstsze przyczyny, dla których Polacy szukają pomocy w gabinetach rehabilitacji. I choć zabiegi są refundowane, czyli można z nich korzystać w ramach ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia, to niestety dostęp do specjalistów jest mocno ograniczony. Nic dziwnego, że wiele osób chce wiedzieć, gdzie najszybciej skorzysta z rehabilitacji. Sprawdzonym adresem jest gabinet QMEDIC REHABILITACJA.

Rehabilitacja na NFZ? Mogą być problemy z terminami

Wszyscy dobrze wiemy, że państwowa służba zdrowia jest niedoinwestowana, co znajduje odzwierciedlenie w bardzo długich kolejkach do specjalistów. Przykrą ciekawostką jest fakt, że obecnie średni czas oczekiwania na wizytę w gabinecie rehabilitacji na NFZ wynosi w Polsce ponad 100 dni!

Efekt jest taki, że zabiegi rehabilitacyjne są dziś traktowane przez większość społeczeństwa dokładnie tak samo, jak wizyty u stomatologa – raczej szukamy pomocy we własnym zakresie, na rynku świadczeń komercyjnych. Zwłaszcza, gdy sprawa jest pilna i pacjent nie może tygodniami czekać na konsultację ze specjalistą.

Dlaczego nie powinno się zwlekać z rozpoczęciem rehabilitacji?

Odpowiedź jest dość prosta: ponieważ każdy dzień zwłoki może wydłużyć rehabilitację, a tym samym opóźnić powrót do pełnej sprawności. Poza tym odkładanie wizyty u specjalisty skazuje pacjenta na dłuższe zmaganie się z bólem, ograniczeniami fizycznymi i wynikającą z tego frustracją.

Bywają również sytuacje, w których należy się pilnie poddać rehabilitacji – przykładem może być atak rwy kulszowej, wypadek komunikacyjny czy doznanie jakiegokolwiek urazu neurologicznego. Tutaj szybka interwencja specjalisty może nie tylko przynieść pacjentowi ulgę, ale też uchronić go przed bardzo poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi zaniechania rehabilitacji i postępującej patologii w organizmie. Znaczne opóźnienie rehabilitacji może wręcz spowodować nieodwracalne lub trudno odwracalne zmiany, skazując pacjenta na częściowe inwalidztwo, niesamodzielność, brak możliwości kontynuowania kariery zawodowej etc.

Warto również zwrócić uwagę na aspekt czysto psychologiczny. Osoba, która np. doznała skręcenia stawu skokowego z rozerwaniem torebki stawowej, powinna najpierw zgłosić się do ortopedy w Dąbrowie Górniczej (lub w dowolnym innym mieście), a następnie poddać się rehabilitacji mającej na celu przywrócenie stabilności stawu. Jeśli nie zrobi tego od razu z powodu braku terminów na NFZ, to z dużym prawdopodobieństwem nie zrobi tego już nigdy.

Staw co prawda się „zaleczy”, ale będzie dawać o sobie znać np. podczas uprawiania sportu. Jego niestabilność może również mieć negatywny wpływ na inne stawy oraz tkanki miękkie, zwiększając ryzyko kolejnych poważnych kontuzji.

Nie możesz i nie chcesz czekać? Umów się na wizytę w QMEDIC REHABILITACJA!

QMEDIC REHABILITACJA to gabinet rehabilitacji w Dąbrowie Górniczej, jeden z najlepiej ocenianych w regionie. Specjalizujemy się w zachowawczym leczeniu bólów kręgosłupa, oferujemy również szeroki zakres zabiegów rehabilitacyjnych i fizjoterapeutycznych w takich przypadkach, jak:

Jedną z najważniejszych specjalizacji naszego gabinetu jest rehabilitacja sportowa. Oferujemy szereg specjalistycznych zabiegów oraz procedur dedykowanych osobom aktywnym fizycznie, uprawiającym sport wyczynowo, jak i amatorsko. W naszym gabinecie m.in. profesjonalnie przygotujesz się do sezonu biegowego czy skorzystasz z indywidualnie ułożonego treningu personalnego.

Niezależnie od tego, na jakie uskarżasz się dolegliwości, czy jesteś po kontuzji, cierpisz na nieznośny ból pleców, masz problemy z wykonywaniem podstawowych czynności lub po prostu chcesz dobrze przygotować swoje ciało do wzmożonego wysiłku fizycznego, to umów się na wizytę w QMEDIC REHABILITACJA. Jesteśmy prawdziwym centrum fizjoterapii w Dąbrowie Górniczej, w którym zagwarantujemy Ci kompleksową, profesjonalną opiekę i co najważniejsze – osiągnięcie oczekiwanych przez Ciebie efektów.