Zadzwoń do nas Napisz wiadomość

Polityka ochrony danych osobowych

Niniejsza polityka ochrony danych określa zasady przetwarzania Danych Osobowych przez Centrum Rehabilitacji Ortopedyczno-Sportowej QMEDIC REHABILITACJA z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Żeromskiego 2, 41-300 Dąbrowa Górnicza, wpisaną do rejestru CEIDG pod nazwą: „Centrum Rehabilitacji Ortopedyczno-Sportowej QMEDIC REHABILITACJA Robert Stebel”, NIP: 644 341 27 27, REGON: 242802769.

Wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą przez Wojewodę Śląskiego, nr księgi 000000214925 (zwany dalej jako „Administrator”).

  1. Administrator przetwarza Dane Osobowe z zachowaniem zasad zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, w tym w szczególności zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) oraz przepisami prawa krajowego i niniejszej polityki ochrony danych.
  2. Administrator wykonuje działalność leczniczą na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 295 ze zm.) i przetwarza Dane Osobowe:
    1. Pacjentów:
      1. w celach zdrowotnych, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzeniem i udostępnianiem dokumentacji medycznej - na podstawie art. 9 ust. 2 lit h RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      2. w celu ochrony przed roszczeniami oraz w celu dochodzenia roszczeń oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
      3. w celach marketingowych „oraz innych niewymienionych w lit. a i b na podstawie zgody Pacjenta, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. a RODO;
    2. Personelu:
      1. w celu zawarcia oraz realizacji umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      2. w celu profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, oceny zdolności do pracy – art. 9 ust. 2 lit. h RODO;
      3. w celu ochrony przed roszczeniami oraz w celu dochodzenia roszczeń, jak również w celu zapewnienia procesu zarządzania przedsiębiorstwem Administratora i zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
      4. w celach niewymienionych w lit. a – c – na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. a RODO;
    3. innych osób:
      1. w zakresie zawartych umów, w celu zapewnienia ich realizacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. w celu zapewnienia procesu zarządzania przedsiębiorstwem Administratora oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

W pozostałych celach - na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, o ile nie zachodzą inne podstawy przetwarzania Danych Osobowych, o których mowa w art. 6 oraz art. 9 RODO.

  1. Administrator zapewnia bezpieczeństwo Danych Osobowych w tym ochronę przed ich niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, poprzez:
    1. stosowanie właściwej dokumentacji przetwarzania danych osobowych;
    2. dopuszczenie do przetwarzania Danych Osobowych wyłącznie osób upoważnionych przez Administratora na piśmie oraz osób zobowiązanych do zachowania tajemnicy zawodowej w związku z wykonywaniem zawodem medycznym (lekarze, pielęgniarki), chyba że upoważnienie do przetwarzania danych osobowych wynika wprost z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
    3. powierzenie przetwarzania Danych Osobowych wyłącznie na podstawie odrębnych umów o powierzenie Przetwarzania Danych Osobowych;
    4. prowadzenie i udostępnianie dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w tym m.in. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 849 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. 2020, poz. 666);
    5. szkolenia Personelu z zakresu zasad Przetwarzania Danych Osobowych;
    6. prowadzenie rejestru czynności przetwarzania Danych Osobowych;
    7. monitorowanie naruszeń ochrony Danych Osobowych i prowadzenie rejestru naruszeń;
    8. stosowanie środków technicznych ochrony Danych Osobowych, w szczególności:
      1. ochrony budynku i systemu alarmowego;
      2. zabezpieczeń antywłamaniowych w stolarce drzwiowej i okiennej;
      3. stosowanie szaf i pojemników zapewniających należyty poziom bezpieczeństwa Danych Osobowych;
      4. zabezpieczeń teleinformatycznych (m.in. ograniczony dostęp do systemów, oprogramowanie antywirusowe, firewall, certyfikaty SSL na stronie internetowej).
  2. Administrator nie jest zobowiązany do przeprowadzenia oceny skutków dla ochrony Danych Osobowych, o której mowa w art. 35 ust. 1 RODO.
  3. Administrator nie jest zobowiązany do wyznaczenia inspektora ochrony danych, o którym mowa w art. 37 ust. 1 RODO.
  1. Administrator zobowiązany jest do:
    1. prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej Pacjentów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz jej zabezpieczenia przed utratą lub zniszczeniem;
    2. w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej – do rzetelnej weryfikacji tożsamości osoby, której dane są udostępniane;
    3. w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej w formie elektronicznej – do jej uprzedniego zaszyfrowania lub innego zabezpieczenia przed dostępem osób nieuprawnionych;
    4. korzystania z urządzeń oraz systemów teleinformatycznych w sposób zapewniający ochronę Danych Osobowych przed dostępem osób nieuprawnionych m.in. poprzez:
      1. stosowanie indywidualnych, niepowtarzalnych haseł dostępu,
      2. niepozostawianie urządzeń bez nadzoru,
      3. wyłączanie urządzeń po zakończeniu użytkowania,
      4. nieudostępnianie danych dostępowych (loginów i haseł) osobom nieuprawnionym,
      5. stosowanie oprogramowania antywirusowego oraz oprogramowania typu firewall.
    5. zamykaniu na klucz pomieszczeń, w których przechowywane są Dane Osobowe;
    6. przechowywaniu w miejscu pracy (gabinet, recepcja itp.) dokumentów i innych nośników zawierających Dane Osobowe wyłącznie w przeznaczonych do tego pojemnikach/szafach/biurkach;
    7. stosowaniu zasady „czystego biurka”;
    8. nieudostępnianiu Danych Osobowych osobom, których tożsamości nie można zweryfikować, lub co do której istnieją uzasadnione wątpliwości;
    9. nieujawnianiu Danych Osobowych Pacjentów w pomieszczeniach ogólnodostępnych lokalu Administratora.
  2. W przypadku podejrzenia naruszenia ochrony Danych Osobowych Administrator niezwłocznie weryfikuje, czy doszło do naruszenia i czy naruszenie mogło spowodować ryzyko naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą. W przypadku stwierdzenia naruszenia, Administrator niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia zawiadamia Prezesa UODO, za wyjątkiem sytuacji gdy:
    1. administrator wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki ochrony i środki te zostały zastosowane do danych osobowych, których dotyczy naruszenie, w szczególności środki takie jak szyfrowanie, uniemożliwiające odczyt osobom nieuprawnionym do dostępu do tych danych osobowych;
    2. administrator zastosował następnie środki eliminujące prawdopodobieństwo wysokiego ryzyka naruszenia praw lub wolności osoby, której dane dotyczą, o którym mowa w ust. 1;
    3. wymagałoby ono niewspółmiernie dużego wysiłku. W takim przypadku wydany zostaje publiczny komunikat lub zastosowany zostaje podobny środek, za pomocą którego osoby, których dane dotyczą, zostają poinformowane w równie skuteczny sposób.
  3. Jeżeli naruszenie ochrony Danych Osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, Administrator bez zbędnej zwłoki zawiadamia osobę, której dane dotyczą, o takim naruszeniu, chyba że zachodzą okoliczności wskazane w art. 34 ust. 3 RODO, za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt 7.