Neurochirurg w Dąbrowie Górniczej. Poznaj wskazania do konsultacji z tym specjalistą

Wizyta u neurochirurga budzi jednoznacznie negatywne skojarzenia i obawy. Wiele osób uważa, że jest to wstęp do poważnego leczenia operacyjnego oraz długiej i żmudnej rehabilitacji. Tymczasem tak być wcale nie musi. Neurochirurg może być jednym ze specjalistów diagnozujących przyczynę dolegliwości zgłaszanych przez pacjenta, na przykład ze strony kręgosłupa lędźwiowego czy szyjnego. Konsultację z neurochirurgiem w Dąbrowie Górniczej swoim pacjentom oferuje QMEDIC REHABILITACJA. Dowiedz się, kiedy jest to wskazane, a wręcz konieczne.

Kim właściwie jest neurochirurg?

Neurochirurg to lekarz specjalizujący się w diagnozowaniu i leczeniu chorób oraz innych dolegliwości ze strony układu nerwowego. Nie należy jednak utożsamiać tego z zaburzeniami psychicznymi. Neurochirurg – pisząc kolokwialnie – „wkracza do akcji” w momencie, gdy owe dolegliwości mają przełożenie na stan fizyczny pacjenta, utrudniając mu lub uniemożliwiając normalne funkcjonowanie, wywołując przewlekły ból, stając na przeszkodzie w wykonywaniu podstawowych czynności, uprawianiu sportu etc.

To warto wiedzieć

Z neurochirurgiem często myli się neurologa. Choć lekarze obu tych specjalizacji skupiają się na dokładnie tych samych obszarach medycyny, to trzeba pamiętać, że neurochirurg zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem inwazyjnym (operacyjnym), natomiast neurolog leczeniem zachowawczym (farmakologicznym).

Z czym należy się zgłosić do neurochirurga?

Konsultacja z neurochirurgiem jest co najmniej wskazana w sytuacji, gdy pacjent odczuwa dolegliwości ze strony kręgosłupa, które rzutują na funkcjonowanie innych obszarów ciała, prowadząc do zaburzenia np. podstawowych czynności fizjologicznych i fizykalnych.

Dobrym przykładem będzie tutaj popularna rwa kulszowa. U części pacjentów dyskopatia (główny czynnik wywołujący atak rwy) może skutkować np. nietrzymaniem moczu, utratą czucia w kończynie dolnej, mrowieniem etc. Są to objawy mogące wskazywać nawet na uszkodzenie nerwu, co już wymaga szczegółowej diagnostyki i właśnie konsultacji z neurochirurgiem.

Innym przykładem będą niepozorne bóle i zawroty głowy. Wielu pacjentów zgłasza się z tym problemem do QMEDIC REHABILITACJA i jest zdziwionych, gdy zalecamy konsultację z neurochirurgiem. Ten dość powszechny objaw może wskazywać na problem nerwowy w odcinku szyjnym kręgosłupa, co właśnie powoduje nieznośne, nawracające migreny.

Konsultacja neurochirurgiczna? Nie ma się czego bać!

W QMEDIC REHABILITACJA współpracujemy z neurochirurgiem i regularnie zalecamy naszym pacjentom taką konsultację – robimy to zawsze wtedy, gdy wywiad zebrany przez fizjoterapeutę oraz badanie fizykalne dają choć cień podejrzenia, że zgłoszony problem może mieć związek z patologią w układzie nerwowym. Mogą na to wskazywać takie objawy, jak nawracające bóle kręgosłupa, drętwienie kończyn, zawroty głowy, zaburzenia widzenia czy problemy z kontrolowaniem potrzeb fizjologicznych. To, że zalecamy konsultację nie oznacza natomiast, że konieczne będzie wdrożenie leczenia operacyjnego – zawsze priorytetem jest leczenie zachowawcze, na którego przebieg może mieć wpływ właśnie opinia neurochirurga.

Aby zyskać pewność, czy potrzebujesz konsultacji z neurochirurgiem w Dąbrowie Górniczej, zgłoś się do QMEDIC REHABILITACJA. W naszym gabinecie fizjoterapii proponujemy pacjentom kompleksową, szczegółową diagnostykę z wykorzystaniem nie tylko badań fizykalnych, ale także obrazowych, a w razie potrzeby możemy polecić neurochirurga, z którym na stałe współpracujemy.

Bazując na wieloletnim doświadczeniu doskonale wiemy, że w leczeniu różnych problemów i schorzeń ośrodka ruchu najlepiej sprawdza się podejście holistyczne. Dlatego przypadki naszych pacjentów są konsultowane w gremium specjalistów składającego się z fizjoterapeuty, ortopedy oraz właśnie neurochirurga.

Szukasz najlepszej rehabilitacji w Dąbrowie Górniczej? Już teraz umów się na wizytę w QMEDIC REHABILITACJA. Specjalizujemy się w terapii zachowawczej bólu oraz ograniczonej ruchomości, dobierając najlepsze metody rehabilitacji w przypadkach np. bólu kolan czy uszkodzenia więzadła krzyżowego. Przynosimy ulgę pacjentom z dyskopatią i wszelkimi innymi patologiami w obrębie kręgosłupa, układu kostno-stawowego i tkanek miękkich.