Najpopularniejsze schorzenia wymagające rehabilitacji

Słowo „rehabilitacja” wciąż może budzić pewne obawy wśród osób, które nigdy nie korzystały ze specjalistycznych metod terapii. Rehabilitacja nadal bywa kojarzona przez pryzmat długiej, żmudnej, męczącej i bolesnej drogi, która wcale nie musi doprowadzić do odzyskania pełnej sprawności. To dlatego wiele osób z niej rezygnuje, zaciskając zęby i skazując się na życie z bólem. Tak być oczywiście nie musi, a wręcz nie powinno. W naszym artykule omawiamy najpopularniejsze schorzenia wymagające rehabilitacji.

Bóle kręgosłupa

Bóle kręgosłupa to zdecydowanie najczęściej zgłaszana dolegliwości przez osoby szukające pomocy w gabinetach rehabilitacji. Szacuje się, że na dolegliwości ze strony kręgosłupa może cierpieć nawet 8 na 10 dorosłych Polaków. Przyczyną są nie tylko urazy, ale przede wszystkim niska higiena życiowa – siedząca praca bez robienia sobie przerw, brak aktywności fizycznej, stosowanie używek, nadwaga i otyłość.

W QMEDIC REHABILITACJA oferujemy nowoczesne metody terapii, które doskonale sprawdzają się w przypadkach m.in.:

• rwy kulszowej,
  • dyskopatii,
  • kręgozmyku,
  • stenozy.

Zapewniamy również skuteczną rehabilitację po operacji kręgosłupa. Jako jeden z nielicznych gabinetów rehabilitacji w regionie gwarantujemy konsultację z neurochirurgiem.

Dolegliwości ze strony stawu barkowego

To również bardzo częste przypadki. Ból barku utrudnia codzienne funkcjonowanie, a zlekceważenie tego objawu może z czasem doprowadzić nawet do życiowej niesamodzielności i konieczności zawieszenia kariery zawodowej.

W QMEDIC REHABILITACJA specjalizujemy się w diagnozowaniu, leczeniu i uśmierzaniu bólu spowodowanego takimi dolegliwościami ze strony stawu barkowego, jak:

• zespół ciasnoty podbarkowej,
  • zapalenie kaletki podbarkowej,
  • uszkodzenie stożka rotatorów,
  • naderwanie mięśnia nadgrzebieniowego,
  • zwichnięcia stawu barkowego,
  • złamania,
  • uszkodzenie obrąbka stawowego.

Kontuzje stawu łokciowego

Staw łokciowy jest bardzo intensywnie eksploatowany, z czego nie zawsze zdajemy sobie sprawę. W naszym gabinecie często gościmy osoby uskarżające się na ból w okolicy łokcia, które są zdziwione, że doznały kontuzji np. w wyniku długotrwałego wykonywania pracy przy biurku.

Do najczęstszych problemów ze stawem łokciowym zaliczymy:

• łokieć tenisisty,
  • łokieć golfisty,
  • złamania i zwichnięcia.

Kontuzje w obrębie stawu kolanowego

Wszelkie urazy stawu kolanowego należy traktować bardzo poważnie. Sprawne funkcjonowanie tego stawu ma kluczowy wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie, a zlekceważenie pierwszych objawów kontuzji może nieść ze sobą naprawdę nieprzyjemne konsekwencje (włącznie z koniecznością zaniechania dalszej aktywności sportowej).

Jeśli dokucza Ci ból w stawie kolanowym, zwłaszcza podczas uprawiania sportu, to jak najszybciej zgłoś się do naszego gabinetu. W QMEDIC REHABILITACJA proponujemy nowoczesne metody leczenia stawu w przypadkach:

• zmian zwyrodnieniowych,
  • chonodromalacji chrząstki,
  • konfliktu rzepkowo-udowego,
  • uszkodzenia łąkotki,
  • uszkodzenia więzadeł (w tym ACL/więzadła krzyżowego),
  • cysty Beckera,
  • przejścia artroskopii stawu kolanowego.

Urazy stopy

Do naszego gabinetu regularnie zgłaszają się osoby uskarżające się na ból stopy. Nie należy bagatelizować tego objawu, ponieważ może on wskazywać na wiele dolegliwości w obrębie samej stopy, jak i stawu skokowego. Do tych najczęściej diagnozowanych zaliczymy:

• skręcenia,
  • płaskostopie,
  • naderwanie więzadeł,
  • uszkodzenie ścięgna Achillesa,
  • halluksy,
  • ostrogę piętową.

Kontuzje sportowe

Urazy i przeciążenia związane z uprawianiem sportu to cała kategoria problemów, z jakimi zgłaszają się do nas pacjenci. Bezwzględnie rehabilitacji wymagają takie kontuzje, jak skręcenia, zwichnięcia, złamania, naciągnięcia, naderwania i zerwania mięśni.

Z rehabilitacji, poprzedzonej dokładną diagnostyką, warto skorzystać również w przypadku odczuwania dyskomfortu podczas uprawiania sportu – np. bólu kolana, piszczeli czy pachwiny w trakcie biegu. W QMEDIC REHABILITACJA specjalizujemy się w rehabilitacji sportowej, nie tylko pomagając pacjentom w pozbyciu się bólu, ale również w wypracowaniu wzorców treningowych pozwalających uniknąć kontuzji w przyszłości.

Z profesjonalnej rehabilitacji i fizjoterapii możesz skorzystać w QMEDIC REHABILITACJA. Jesteśmy jednym z najlepiej ocenianych i najczęściej polecanych przez pacjentów gabinetów rehabilitacji w regionie – z naszej pomocy korzystają pacjenci z Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, Będzina oraz innych okolicznych miejscowości.

Tym, co wyróżnia QMEDIC REHABILITACJA jest holistyczne i indywidualne podejście do każdego przypadku. Pacjent jest otaczany opieką zespołu specjalistów, w tym rehabilitanta, neurochirurga i radiologa. Ściśle współpracujemy również z ortopedą, co pozwala nam szybko i precyzyjnie diagnozować przyczynę problemu zgłaszanego przez pacjenta.