Kiedy będzie Ci potrzebny fizjoterapeuta? 4 specyficzne sygnały wysyłane przez organizm!

Zdecydowana większość dorosłych Polaków narzeka na okresowe lub przewlekłe problemy z szeroko rozumianym ośrodkiem ruchu. Najczęściej uskarżamy się na ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowo-krzyżowym, bóle mięśni, ograniczoną ruchomość stawów, a nawet problemy z wykonywaniem podstawowych czynności (schylanie się, podnoszenie cięższych przedmiotów, wchodzenie po schodach). Tym bardziej może dziwić, że wciąż wiele osób doświadczających tego typu przypadłości nie korzysta z pomocy specjalistów. Zamiast bagatelizować ewidentne sygnały wysyłane przez organizm, już teraz umów się na konsultację z fizjoterapeutą w Dąbrowie Górniczej. O jakich sygnałach mowa? Wymieniamy 4 najważniejsze i najbardziej symptomatyczne.

Przewlekły ból

Bardzo wyraźnym sygnałem świadczącym o tym, że czas najwyższy skonsultować się z fizjoterapeutą, jest doświadczanie przewlekłego bólu – czy to kręgosłupa, czy mięśni lub stawów. Pisząc „przewlekły” mamy na myśli taki ból, który utrzymuje się przez kilkanaście dni, nasila się i musi być ciągle zagłuszany przyjmowaniem niesteroidowych leków przeciwzapalnych oraz przeciwbólowych.

Jeśli każdego dnia budzisz się z bólem pleców, odczuwasz ból w krzyżu podczas pracy przed komputerem, a wieczorem masz problem z tym, aby wziąć dziecko na ręce czy wypakować zakupy z bagażnika samochodu, to trudno o lepszą motywację do skorzystania z pomocy specjalisty.

Ból to Twój codzienny towarzysz? Skontaktuj się z QMEDIC REHABILITACJA – jednym z najbardziej renomowanych centrów rehabilitacji w Dąbrowie Górniczej.

Zauważasz, że Twoje ciało Cię ogranicza

Ten sygnał może być szczególnie czytelny dla osób aktywnych fizycznie, uprawiających sport, natomiast dostrzegających, że coraz wolniej się regenerują, a ćwiczenia, które wcześniej były dla nich tylko rozgrzewką, teraz stanowią poważną barierę.

Może to być związane z przetrenowaniem lub np. dysbalansem mięśniowym, który uniemożliwia prawidłowe wykonanie ruchu. W takiej sytuacji dobrze będzie od razu odwiedzić profesjonalny gabinet fizjoterapii w Dąbrowie Górniczej i poznać przyczynę nasilających się ograniczeń.

Narzekasz na różnego rodzaju kontuzje

Kontuzje są nieodłącznym elementem wyczynowego uprawiania sportu. Jeśli jednak regularnie doznaje ich osoba trenująca okazjonalnie lub całkowicie nieaktywna fizycznie, to nie można przejść obok tej sytuacji obojętnie. W ten sposób organizm sygnalizuje, że dochodzi do przekroczenia jego zdolności fizycznych, co może mieć związek np. z nieprawidłową techniką treningu, złym dobraniem obciążeń czy po prostu wieloletnim zaniedbaniem swojego ciała.

Nie wiesz, czy ćwiczysz dobrze? Często doznajesz kontuzji? Skorzystaj z naszej oferty treningu personalnego w Dąbrowie Górniczej. Trenuj pod okiem specjalistów z QMEDIC REHABILITACJA!

Czujesz się zesztywniały

Nie jest to oczywiście określenie medyczne, a kolokwialne, jednak sięgnęliśmy po nie ponieważ bardzo dobrze oddaje stan, w jakim znajduje się mnóstwo osób – nawet relatywnie młodych. Zesztywnienie całego ciała najczęściej pojawia się rano, tuż po wstaniu z łóżka. Jeśli masz np. 30 lat i codziennie miewasz problem z założeniem skarpetek na stojąco, nie wspominając już o zawiązaniu butów bez klękania, to coś tutaj ewidentnie nie gra.

Aby ustalić, co się dzieje i dlaczego Twój organizm jest tak ograniczony fizycznie, potrzebna będzie konsultacja fizjoterapeutyczna. Zaczniemy od oceny zdolności fizycznych organizmu i na tej podstawie zaproponujemy Ci działania zmierzające do przywrócenia pełnej sprawności oraz pozbycia się irytującego uczucia braku kontroli nad swoim ciałem.

Pamiętaj!

Nawet najlepsza fizjoterapia wymaga zaangażowania po stronie pacjenta – na przykład zrzucenia wagi, przejścia na zdrową, zbilansowaną dietę, aktywności fizycznej, zerwania ze szkodliwymi nawykami.

Wszystkie te sygnały można podsumować krótko: Twój organizm buntuje się przeciwko dalszemu traktowaniu go w ten sposób. Przyjdź do QMEDIC REHABILITACJA i wspólnie ustalmy przyczynę problemu oraz zlikwidujmy jego źródło.