Dlaczego młode Polki coraz częściej odczuwają ból kręgosłupa? Co można na to poradzić?

Ból kręgosłupa to tak powszechna przypadłość, że wiele osób uważa ją za coś „normalnego” i przechodzi nad tym do porządku dziennego. Alarmujące jest natomiast to, że coraz częściej na dolegliwości ze strony kręgosłupa narzekają młode kobiety. Badanie „Profilaktyka zdrowia kobiet” pokazuje, że zaledwie co czwarta Polka nie uskarża się na żadne problemy kostno-stawowe. Potwierdzają to również obserwacje naszego gabinetu – w QMEDIC REHABILITACJA gościmy coraz więcej młodych pań, które każdego dnia zmagają się z silnym bólem, w pewnym momencie nie mogą już tego lekceważyć.

Jakie są najczęstsze przyczyny bólu kręgosłupa u młodych Polek? Jak można sobie poradzić z tym problemem? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Obowiązki domowe

Kobiety wciąż są dużo bardziej zaangażowane w obowiązki domowe niż mężczyźni. Nierzadko łączą pracę zawodową z opieką nad dziećmi, sprzątaniem, prasowaniem, pomaganiem pociechom z lekcjami itd. W efekcie niejedna młoda Polka pracuje po 16-17 godzin na dobę, często fizycznie.

Taki tryb życia niestety ma fatalny wpływ na kręgosłup. Przy tak dużym natłoku obowiązków brakuje już czasu na gimnastykę, zdrową dietę, jakąkolwiek formę aktywności fizycznej. To z kolei sprzyja nadwadze i otyłości oraz niedoborom żywieniowym, co stanowi podstawowe czynniki ryzyka dolegliwości ze strony kręgosłupa.

Siedzący tryb pracy

To główna przyczyna bólów kręgosłupa u najmłodszych kobiet. We wspomnianym wcześniej badaniu aż 14 proc. Polek w wieku 18-24 lata zgłaszało tego typu dolegliwości. Z pewnością w dużej mierze ma to związek z siedzącym trybem pracy.

Aktywne zawodowo panie, niezależnie od wieku, wciąż najczęściej wykonują prace biurowe – czy to w administracji publicznej, w sekretariatach firm, w biurach projektowych etc. Przybywa również graficzek, copywriterek, a nawet programistek.

Siedząca praca, często po 8-10 godzin non stop, to olbrzymie obciążenie dla kręgosłupa i czynnik ryzyka m.in. dyskopatii – podstawowej przyczyny rwy kulszowej.

Sport uprawiany w pośpiechu, bez przygotowania

O ile całkowity brak aktywności fizycznej znacząco zwiększa ryzyko dolegliwości ze strony kręgosłupa, o tyle nieprawidłowe uprawianie sportu praktycznie gwarantuje wystąpienie tego problemu. Niestety, wiele pań chcąc zadbać o kondycję i linię, rozpoczyna swoją przygodę ze sportem bez żadnego przygotowania, popełniając mnóstwo błędów technicznych.

Niepoprawne bieganie, wykonywanie ćwiczeń na siłowni czy uprawianie bardzo modnego crossfitu bez nadzoru trenera, to gotowy przepis na ból kręgosłupa. Aby tego uniknąć należy zacząć od dokładnego poznania specyfiki swojego organizmu oraz jego deficytów, nad którymi trzeba popracować w pierwszej kolejności. To najlepsza forma profilaktyki kontuzji, w tym bezpośrednio związanych z kręgosłupem.

Stres

Stres to niedoceniany, a również bardzo ważny czynnik zwiększający ryzyko problemów z kręgosłupem – zwłaszcza u młodych pań. Życie w stresie jest standardem dla wielu Polek, które w konsekwencji doświadczają nienaturalnego, ciągłego napięcia mięśni przykręgosłupowych i powięzi. To z kolei wywołuje stan zapalny, którego objawem jest właśnie nieznośny ból – zwłaszcza w odcinku lędźwiowo-krzyżowym.

Życie bez bólu kręgosłupa jest możliwe!

Jeśli sama od dłuższego czasu narzekasz na dolegliwości ze strony kręgosłupa, ale starasz się nie skarżyć, tylko zaciskasz zęby i rzetelnie wykonujesz swoje obowiązki, to mamy propozycję. Poproś partnera o zastępstwo w opiece nad dzieckiem i odwiedź nasz gabinet.

Nasi specjaliści ustalą rzeczywistą przyczynę problemu i zaproponują Ci najskuteczniejszą metodę terapii. Dzięki temu w krótkim czasie pożegnasz się z bólem, odzyskasz radość z życia i pełną sprawność fizyczną. To przełoży się na wyższy komfort pracy, wykonywania obowiązków domowych, opieki nad pociechą oraz uprawiania sportu (zwłaszcza, jeśli skorzystasz z naszej pomocy w zakresie przygotowania motorycznego i wyeliminowania błędów technicznych np. podczas biegania).

Niezależnie od źródła problemu, nie należy bagatelizować bólu kręgosłupa. Ta przypadłość nie minie sama – wprost przeciwnie: będzie się pogłębiać. Szkoda życia na męczenie się z bólem, który uniemożliwia realizowanie swoich pasji, rozwijanie się zawodowo, spełnianie się w roli mamy, żony, przyjaciółki, córki, siostry, kobiety aktywnej.

QMEDIC REHABILITACJA to jeden z najlepiej ocenianych gabinetów rehabilitacji w regionie. Specjalizujemy się w leczeniu bólu odkręgosłupowego, niezależnie od jego przyczyny. Daj sobie szansę na komfortowe życie – zwłaszcza, jeśli jesteś młoda i masz mnóstwo atrakcyjnych planów, w których realizacji przeszkadza Ci nieznośny ból.